Beppesfilmstund

Film och Foto

Objektiv nr 4 och framåt

Kategori: Foto

 
Ja då var det dags för mitt sista inköp för tillfället. Frågan är vad jag sulle behöva mer än de jag redan har. Jag letade efter ett 70-200mm som skulle ha 2.8 i hela omfånget och dessutom skulle det vara billigt. När det gäller foto så är det ofta svårt att hitta någor som är billigt och ännu svårare om det ska vara en zoom med lågt bländare tal rakt igenom. Kollade lite vad canon hade att erbjuda samt tamron, sigma, tokina och till slut blev det ett billigare tokina, 80-200 2.8 i hela, Tokina AT-X 80-200mm F.2.8. Jag filmade filmen The old days med detta objektiv så kolla in den. denna länk är det en annan som testat det med filmning. http://www.youtube.com/watch?v=4FUZ0NTnXDc 
 
Jag kom riktigt billigt undan men är heller inte bästa kvaliten men den funkar och duger, alltid roligt att ha något att se fram emot som ett bättre sådant objektiv.
 
Om jag ska blicka framåt så finns det givetvis ett par objektiv jag skulle vilja ha men har inte bestämt mig för vilket märke eller annat men jag vill gärna ha:
 
Canon 24-105mm F 4.0 IS
Detta för att det är ett bra normal zoom för filmning. Vad som gör det bra är givetvis bilden i det, omfånget och at det har stabilisering vilket hjälper rätt mycket då man filmar med en systemkamera.
 
Jag tror på Samyangs 14mm 2.8 tror jag de är eftersom att jag har goda erfarenheter med 85mm av Samyang, bara älskar det objektivet.
 
Sen vill jag ha en 135mm. Har tittat lite på Canons egna men den är lite dyr fortfarande men den ska visst ha en enorm skärpa :)
 
Ett 50mm som är ljuskänsligare och har bättre fokusring, gillar verkligen inte att jobba manuellt med det jag har nu men det funkar och får göra det ett tag framöver.
 
Detta var då objektiven som jag har och ser fram emot.
Hade gött och häng med på nästa del 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: