Beppesfilmstund

Film och Foto

House of Cards

Kategori: Film

 
 
Nu har jag äntligen kommit mig fram till den serie som trollbundit mig den senaste tiden. House of Cards är en politisk thriller i serie format. Jag är av den sorten som gillar filmer som är politisk thriller de fukar ofta för man måste hänga med i svängarna för att förstå slutklämmen. Men som med allting annat så är det inte för alla.
Denna serie är mycket bra gjord på alla sätt och vis skådespelariet är det som kommer fram mer när det gäller politiskt thriller för ofta så finns det inget annat än människor som snackar och hugger knivar i ryggen på varandra, vilket ofta sker i denna serie. 
Den börjar med att vi får följa en person som inte får den post som han tycker sig gjort förtjänt av. Var på att han sväljer dettaoch gör inget bråk av det men nu får vi följa då han ska göra sig plats i vita huset. Huvudrolls innehavaren är Kavin Spacey och han är som klippt och skuren för denna roll han är så otroligt listig och elak på alla sätt men har ingen ånger överhuvudtaget, vilket gäller hans fru också för den delen. Ett grepp som är den "nya" saken är att han snackar in i kameran och talar till oss om exempelvis hur ett samtal ska sluta och vad han tänker göra då eller att han säger saker som man annars inte visste om personen osv, vi får en lite djupare dykning i hans rubbade hjärna. 
I sig är det inget som är nytänkande (som de sällan är) i denna serie utan den är väl gjord, välskriven och väl spelad och vad mer kan man önska sig. Jag sitter förväntasfull och väntar vad nästa avsnitt ska visa jag tror du också skulle göra det om du gav den en chans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: