Beppesfilmstund

Film och Foto

Streets of Fire

Kategori: Film

Det var stor rea på Hemmakväll i lördags så jag svängde dit för att kika lite. Jag hittade filmen Streets of fire som jag hade sett tidigare men tänkte att de kunde vara roligt att se den igen för vad låter coolare än "Streets of Fire a rock and roll fable". Första gången jag såg den så var det av precis samma anledning och då tyckte jag inte att den var speciellt bra men ibland ändras det så en film blir bättre beroende på situation och ålder.
 
Den handlar om ett gäng motorcyklister som kidnappar en känd sångare. Detta gäng är så stort så polisen kan inget göra var på en hjälte rings upp av hans dotter och försöker få honom tillbaka till sin hemstad och rädda hans stora kärlek. Allt bra så här långt men tyvärr så blir den alldeles för seg det händer ingenting i mitten av filmen utan de blir en lång vänta på den sista uppgörelsen vilken tar slut på fem minuter.
Så tyvärr var denna film sämre än vad jag kom ihåg den men man vet aldrig förän man sett den.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: