Beppesfilmstund

Film och Foto

The secret life of Walter Mitty

Kategori: Film

 
 
Den senaste tiden har jag varit på bio en del, har som återuppfunnit bion vilket är härligt. Har insett att det är trevligt och mysigt att gå på bio igen. 
 
Jag var och såg filmen The secret life of Walter Mitty som är en film med Ben Stiller. Det sägs, i alla fall på affischen, att det ska vara den nya Forrest Gump. Som de flesta vet så är det rätt stora ord eftersom Forrest Gump är en mycket bra film på många sätt.
 
Håller The secret life of Walter Mitty måttet som den nya forrest Gump ?
Med ett enkelt svar så säger jag nej. Det är så mycket The secret life of Walter Mitty inte har som Forrest Gump har så jag skulle inte ens kunna jämföra dom.
Men vad är det The secret life of Walter Mitty har ?
Det är en komedi som gjorts av Ben Stiller vilket märks i vilken humor det är men allt är ner tonat skämten är inte den huvudsakliga anledningen till varför Stiller vill att vi ska sitta och se filmen utan han vill ta med oss på en resa. Visst humorn är väldigt Stiller aktig men i mindre doser och inte i lika uppenbart sätt som de annars är i en ren komedi film. Detta tycker jag att han gör bra för jag satt inte och väntade på nästa skämt utan satt istället och njöt av hans resa och fick skratta ibland. 
Det som hänt med denna film som gör den bättre än de flesta han gjort tidigare och medverkat i är just att han gjort denna förskutning. Detta har jag sett i tre andra filmer som försker göra ungefär samma sak, 50/50 och Stranger than fiction.
Tyvär så klarar han inte av att driva igenom detta koncept så att det är intressant hela vägen vilket är tråkigt givetvis men samtidigt ser jag att Ben Stiller har hittat en form som kan vara lite banbrytande då det gäller komedi filmer vilket jag ser som ett stort pluss.
Så.....
....Det är en bra film men tro inte att ni ska få se en renodlad komedi och se det inte som något negativt utan det är possitivt. På så sätt kommer ni att tycka att den är bra och ni kommer sitta och mysa i soffan och njuta av att få följa med i Walter Mittys resa.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: