Beppesfilmstund

Film och Foto

Gårdagen

Kategori: Allmänt

Hej och hoj!!!
Igår skulle jag iväg och filma lite för dokumentären jag gör om väckelsen i byggden. Jag skulle och intervjua en man som nu mera är 96 år gammal och fyller 97 i April det är den äldsta människan jag har tagit ihand med eller för den delen sett i verkligheten. Morfar och han var bekanta när de var yngre så jag passade på att ta med mig morfar dit så han skulle få vara med oh göra något roligt.
 
Men som ni vet var det fantastiskt väder ute igårvilket gjorde resan lite jobbig för jag visste att jag inte skulle hinna ut och fota den dagen eftersom han bor en bit bort och på hemvägen skulle vi till storheden och kolla, då vi ändå var påväg.
 
Det tråkiga var då att det blev ingen intervju utan de blev en fika där gamla vänner fick sitta och prata en stund vilket är roligt för mig också då jag får äran att sitta och lyssna på herrarna som är uppvuxna på en helt annan tid. Lite snopet kändes de ändå eftersom jag inte fick de jag ville men ändå nöjd att få göra morfars dag och denne mannens.
 
När vi var på väg hem däremot så fick jag syn på något jag aldrig sett vid denna årstid, regnbågen. Ja ni hörde rätt, regnbågen såg jag och paff blev jag som tur var hade jag kameran med mig rftersom jag skulle filma så jag fick med mig en bild av den som jag tänkte visa :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: