Beppesfilmstund

Film och Foto

Jacques Tati

Kategori: Film

 
Som sagt så var jag på Hemmakvälls 50% rea och fyndade. Jag brukar försöka hitta små boxar som finns av äldre regissörer som är kända. De är filmer som jag känner att jag inte gärna vill spendera allt för mycket pengar på så denna gång hittade jag Jacques Tatis box som har 6 filmer
- Fest i byn
- Min onkel
- Semestersabotören
- Illusionisten
- Play Time
- Trafic
 
Än så länge har jag bara sett fest i byn och semestersabotören men jag måste säga att jag gillar dom verkligen. Det är äldre filmer men de har en sådan charm över sig och en trivsam humor. Man kan säga att detta är komedifilmer med en klick historia i sig.
De filmerna jag har sett så är det en person som kommer till en plats, festen i byn, semsterplats, och där händer det knasiga saker utan att denna person gör det medvetet eller förstår att han gör något konstigt. Skulle kunna säga att det är en mycket mer planerad och genom arbetad Mr bean. Om än de inte alls är lika på många sätt så kan jag ändå se vissa likheter. 
De är filmer med massor av charm och härlig och subtil humor, länktar till att få se vad som bjuds på här näst.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: