Beppesfilmstund

Film och Foto

Mesrine (Public enemy no1)

Kategori: Film

Mesrine har varit i armen där han torterade fångarna för att få information. Med denna bakgrund så har han lätt för att hamna i det kriminella skiktet. Han avanserar fort innom maffian och blir en stor fara för samhället. Måste sägas att det är en fransk film eftersom att alla inte gillar franska filmer, med alla menar jag mig själv givetvis :)  En bra actionfilm men väldigt grym. Får ingen känsla för huvudkaraktären mer än att jag vill att det ska gå dåligt för honom. En film för alla er som gillar action. En annan sak är att detta är del ett av två Del 2 Denna del var inte lika bra tyvärr men ofta brukar det vara så. Hur det än är så vill jag se slutet på filmen. Den är inte dålig men är lite segare än den första, det händer mindre och det är mindre våld vilket jag tycker är bra men jag gillar inte karaktären ändå, jag vill bara att han ska åka fast och få slut på eländet. Måste sägas att det är men mycket påkostad film i jämförelse med svensk film.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: