Beppesfilmstund

Film och Foto

Super 8

Kategori: Film

Vi får följa ett gäng ungdommar filmar en bil som krockar i ett tåg. I detta tåg fanns det något som ingen skulle se. Militären ser att någon var där då krocken inträffade. Medan varelsen är på frifot så försöker militären ta reda på vem som filmade och samtidigt fånga varelsen. Det är inte så ofta jag sitter och tänker  "är filmen redan slut" när jag är på bio, denna film kändes precis så. Historien är inte speciell eller så men den kändes aldrig tråkig. Sen kan jag inte säga att detta är en film som jag kommer att hålla högt i min lista men det är en riktigt bra underhållning som jag rekomenderar till alla. Jag fick lite The goonies känsla i filmen med en koppling till Cloverfield utan den skakiga kameran. Skulle säga att det är en biofilm som är ett säkert kort för alla som gillar att underhållas i ca 2 timmar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: