Beppesfilmstund

Film och Foto

Dagen

Kategori: Allmänt

Idag blev det tyvärr ingen filmrecension. Jag har haft fullt upp med begravning vilket får en att börja fundera på hur viktigt ett liv är. Tiden vi lever är så kort. Ett liv på jorden är ert ögonblick i himlen. Vad är egentligen värt att leva för ? Är inte livet mer än de kläder vi bär ? Finns det något absolut ? Jag tror och hoppas på en tröst som finns. Tror inte därför att jag inte vet utan att jag är förvissad om att det är sant. Mitt liv är präglat av tillfällen som inte går att förklara. Hur är det för er ? Vad är ett liv ? En fråga som aldrig kommer att bli gammal. Vet att detta var tänkt som en filmblogg men det kan är kul att tänka på något annat ibland. Tag nu och läs en mastig bok, en mastig bok är inte enroman. Alternativt kan du göra en person lycklig så den får känna att livet är värt leva för en stund. Godnatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: