Beppesfilmstund

Film och Foto

John Cage

Kategori: Film

 
 
Idag hittade jag ett gammaltVHS band i en av mina kartonger som jag har i lägenheten. Eller rättare sagt hittade jag den bland mina kablar som måste finnas inne eftersom att jag annars måste hämta dom hela tiden i förrådet. I alla fall så låg bandet där. Ett gammalt VHSband som är sparat måste betyda att det är något viktigt på det. Som tur var hade jag ett VHS spelare hemma som jag snabbt plockade fram för att kolla. Själklart var det något roligt och viktigt jag hittade. Jag hade spelat in från tvn ett program som jag själv hade varit bildbroducetn i. Det vill säga att detta var under tiden då jag gick på musikhögskolan.
Vi hade en uppgift i slutet som var ett väldiigt stort projekt. Vi hade tre olika inspelningsställen. Ett var i den större studion och den andra var i den mindre och den tredje var en flygande reporter, vill säga att han/hon gick runt på skolan. Nog om detta, det roliga jag hittade var ett inslag som jag hade gjort
Det var så att de kom ett gäng elever från någon annanstans långt i fjärran och skulle ha uppvisning för oss och vi i sin tur skulle spela in det. Det var inte vad som helst utan en "improvistions teater". Skådespelarna hade ett manus men det stod inte när var och hur de skulle säga det. Detta var inte alls lätt för en bildproducent som alltid måste veta vad som ska hända för att kunna fånga det viktiga på bild men så var inte fallet denna gång. När jag ser tillbaka så var det en rätt rolig uppgift och jag fick leka med materialt hur mycket jag ville i prencip. I alla fall så är dett klipp upplagt nu på Vimeo kolla gärna :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: