Beppesfilmstund

Film och Foto

Indiana Jones

Kategori: Film

 
 
Om det var länge sedan som jag såg sagan om ringen så kan jag säga att det var ännu längre sen jag såg Indiana Jones. Denna kööpte jag även under rean på hemmakväll. Egentligen vet jag inte varför jag köpte den eftersom att jag ägt denna box tidigare men under VHS tiden. Då tyckte jag inte att de tre som fanns då var speciellt bra vilket gjorde att jag inte så dessa allt för många gånger.
 
Men nu har tiden gått och jag blev sugen när de kom ut på blueray med någon timmes extra material som inte visats tidigare och dessutom var boxen i rätt kurs när det gäller priset :)
Vad tycker jag då om dessa filmer, måste säga att den första filmen är mycket härlig film. Det händer något egentligen hela filmen, det finns ingen  lugn stund. Men detta tycker jag blir lita av dennes fall också det känns att gå för fort ibland. Jag hinner inte riktigt med med känslan av filmen. En bra och härlig film som den alltid har varit. När jag satte in del två i spelaren så kom jag att minnas att jag var rätt rädd när jag såg den filmen för första gången, kali ma kött i dig. Denna gång var jag förståss inte de utan var förväntansfull och det känndes kul att få följa med på ett äventyr. Denna film var inte lika bra som den första vilket brukar gälla för alla uppföljare. Den är underhållande men jag blev fort trött på att höra lill grabben säga Dr. Jones som han säger stup i ett. Det blir överspelat allt och blir nästan till gränsen till en fars. Sista delensom är med ingen mindre än Sean Connery vilket är roligt att se men dess värre så hjälper det inte denna film. 
Allt som allt är det en box med bra bild, ljud och med sju timmars exstramaterial. Ni som gillar Indiana Jones och inte har dem sedan tidigare så kan jag rekomendera denna alla gånger.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: