Beppesfilmstund

Film och Foto

Lord Of The RIngs

Kategori: Film

Alla har vi sett den, för det var ett tag sedan den gick på bio. Jag hittade min Sagan om Ringen exstended version triologin på blueray på hemmakväll då de hade 50% på alla köpfilmer i butiken. Jag kommer inte ihåg hur bio versionen var därför blir det svårt att jämföra.

Jag tycker att denna box som helhet är värt att titta igenom om än de två senare filmerna inte kan mäta sig med den första. Detta är en enda lång film på 726 minuter vill säga 12.1 timmar film. Tyvärr kan inte en film leva på att den är lång för då hade jag varit känd regissör för länge sedan eller någon annan av er läsare för den delen. Men att hålla denna höga standard som denna film har så måste jag säga att det är bra oavsett om jag skulle gilla den eller inte. Nu råkar det vara så att jag gillar den men att allt från kostymer, landskap, effekter, foto, manus och skådespeleri sitter så bra som det gör så är det egentligen bara att applådera.
Dock finns det något som jag inte gillar och det börjar i filmens andra del och fortsätter filmen ut, den tappar tempo och samtalen blir viktigare än äventyret.

Ni som funderar på att köpa Blueray discarna så kan jag bara säga att del ett är inget vidare när det gäller bilden. Den är inte mycket bättre än dvd men bilden blir bättre allt eftersom filmerna blir nyare. Detta är lustigt då jag sett att Indiana Jones har bättre bild än vad del ett har i sagan om ringen. Men men, det finns 72 timmars extra material samt komentatorspår på alla filmer vilket gör att vi som gillar dessa filmer har en hel del att titta på.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: